آمارهایی تعجب برانگیز در مورد سطح ایمنی اسکار دایوینگ

اصلی ترین و مهم ترین پرسشی که در مورد ورزش اسکای دایوینگ برای هر شخصی پیش می آید این است که آیا اسکای دایوینگ خطرناک است یا خیر؟

البته این موضوع کاملا قابل درک است، چون هنوز بسیاری از افراد نتوانستند ایده پریدن از هواپیمایی که صد ها و گاهی حتی هزاران متر از زمین فاصله دارد را درک کنند. اینکه این ورزش قطعا نسبت به کارهای روزمره ای مثل رانندگی و یا اسکیت سواری فعالیت خطرناک تری به نظر می رسد نیز باعث این دست از سوال ها می شود.

اسکای دایوینگ چقدر خطرناک است؟

در سال ۲۰۱۵، تصادفات جاده ای باعث مرگ حدود ۳۸۳۰۰ نفر در آمریکا شد. این آمار به این معنی بود که حدودا، ۱ نفر در هر ۶۰۰۰ نفر به ازای هر ۱۶۰۰۰ کیلومتر رانندگی در سال فوت می کنند. این در حالی است که حدودا ۲۵ پرش از هر ۳.۲ میلیون پرش از هواپیمایی که هر ساله در آمریکا انجام می شود، منجر به مرگ می شود و این یعنی ۱ نفر در هر صد هزار نفر که رقم بسیار کمتری از آمار مرگ و میر رانندگی است.


بیشتر بخوانید : تاریخچه کایت سواری


در ادامه آمار حوادث منجر به مرگ چند ورزش دیگر را مشاهده می کنید که همانطور که مشخص است آمار مرگ و میر در این ورزش ها بسیار بیشتر از اسکای دایوینگ است.
غواصی (۱ مرگ در ۳۴۴۰۰)
کوه نوردی (۱ مرگ در ۱۵۷۰۰)
قایق رانی (۱ مرگ در ۱۰۰۰۰)
بوکس (۱ مرگ در۲۲۰۰)
مسابقات موتور سواری (۱ مرگ در ۱۰۰۰)

امروزه اسکای دایوینگ به یک ورزشی بسیار با قائده با تاکید زیاد بر ایمنی تبدیل شده است. بر اساس گزارشات انجمن های مربوطه در آمریکا، تعداد مرگ و میر سالانه اسکای دایوینگ، از ۴۲.۵ نفر در سال ۱۹۷۰ به ۲۲.۳ نفر در سال ۲۰۱۵ رسیده که این به این معناست که تعداد مرگ میر در اسکای دایوینگ نسبت به اوایل شکل گیری این ورزش به نصف کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید: ایمنی پاراسل


اگر برای اولین بار می خواهید اسکای دایوینگ را تجربه کنید و واقعا در مورد امنیت آن نگران هستید می توانید با یک فرد با تجربه یا مربی خود با هم پرش کنید به طوری که فرد با تجربه پشت سر شما قرار گرفته و پرش را کنترل می کند و در جهت گیری و صحیح فرود آمدن به شما کمک خواهد کرد.

اسکای دایوینگ با کمک مربی میزان مرگ و میر را به کمتر از ۰.۰۰۲ در هر ۱۰۰۰ پرش کاهش می دهد، بنابراین شما می توانید بدون کوچک ترین نگرانی ای در مورد امنیتتان از پرش لذت ببرید.

درباره روهوا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *