یکی از دوستان من با وجود اینکه علاقه زیادی به پرواز با پاراگلایدر داشت، با این حال همواره فکر می کرد که این کار می تواند خطرناک باشد. حدود ۱ ماه پیش با دوستم در این مورد صحبت می کردم. به اون گفتم ” پرواز با پالاگلایدر در صورتی که تو نکات ایمنی را رعایت کنی، هیچگونه خطر و حادثه ای در پی نخواهد داشت.” همین صحبت نیم ساعته من و دوستم برای قانع کردن او، مرا به این فکر واداشت که برای پرواز ایمن با پاراگلایدر و پاراموتور در داخل وبسایت خودم قرار دهم.

گام ۱: به راحتی با گلایدر خود کنار بیاید

مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید، این است که با گلایدر خود و تمام جنبه‌های مهم آن برای انجام یک پرواز ایمن، آشنا باشید.

۱_ چه از پاراگلایدر استفاده می کنید و چه از پاراموتور، تمرین‌کردن با بال به شکلی که بتوانید آن را به هوا کشیده، هدایت کرده و صاف و تراز با زمین نگهدارید، بسیار حیاتی است.

چند نکته برای یک افزایش ایمنی پرواز با پاراگلایدر

۲_ در صورتی که از پاراموتور استفاده می کنید، با دریچه گاز و قدرت موتور خود آشنا شوید. این کار به شما کمک می‌کند قدرت موتور را درک کنید و راحت تر به این نتیجه برسید که چه میزان قدرت موتور در طول پرواز مورد نیاز شما است.

توضیح بیشتر در مورد جزئیات هر یک از این موارد خود یک برنامه آموزشی طولانی خواهد بود. سعی خواهم کرد، آموزش های مورد نیاز برای انجام پرواز با پاراگلایدر ، پاراموتور و سایر لوازی که برای این دسته از ورزش های تفریحی مورد استفاده قرار می گیرند را به زودی در اختیار شما قرار دهم.


بیشتر بخوانید:


مرحله ۲: حالت مناسب  برای آغاز پرواز را بگیرید

اگر نسیم می‌وزید، باید جهت و زاویه آن را مشخص نمایید. بال پاراموتور را روی زمین قرار داده، تا بتوانید به طرف باد حرکت کنید. دقت کنید که زمین و مسیر پیش روی شما از سنگ، شاخه‌ها، درختان و غیره تمیز باشد. گاها حتی برای زمانی که بخواهید فرود بیاید، شاید نیاز به یک مسیر روشن برای فرود خواهید داشت.

گام ۳: بررسی و گرم کردن موتور

مهم است که قبل از هر بار که پرواز می‌کنید، ماشین خود را بازرسی کنید. مطمئن شوید که بنزین به حد کافی بوده و زمانی که آن را روشن می کنید، درست عمل نماید.

چند نکته برای یک افزایش ایمنی پرواز با پاراگلایدر

گام ۴: آماده سازی برای پرواز

کمربند خود را بسته و کلاه را بر سر بگذارید. مطمئن شوید که به شکلی صحیح و ایمن از آن ها استفاده می کنید. اکنون زمان آن است که گلایدر را به خود وصل کنید. اگر می خواهید یا پاراموتور پرواز کنید، موتور را بر روی پشت خود قرار داده و آن را روشن کنید. کمی به جلو خم شده و پره های موتور رو به سمت بال نگه دارید. اکنون همه چیز مهیا است که آماده پریدن شوید. استفاده از سیستم GPS نیز در زمان پرواز بسیار ضروری است.

به روبرو نگاه کرده و شروع به دویدن کنید. بال پاراگلایدر را کمی بالا بکشید و سرعت خود را افزایش دهید. وقتی در هوا هستید به خاطر داشته باشید که از آن لذت ببرید. خیلی‌ها مانند دوست من بر این باور داشتند که اگر وزش باد قطع شود و یا موتور متوقف شود، شما به زمین سقوط می‌کنید. این طور نیست.

چند نکته برای یک افزایش ایمنی پرواز با پاراگلایدر

در انتها نیز قوانینی وجود دارند که کمک می کنند تا پرواز ایمن داشته باشید:

۱- هرگز با سرعت بیش از ۲۰ کیلومتر بر ساعت پرواز نکنید.

۲- در صورتی که هوا ابری است، از پرواز خودداری نمایید.

۳- برای پرواز سعی کنید تنها صبح و عصر این کار را انجام دهید.

۴- در صورتی که ها بیش از حد گرم است، از پرواز خودداری کنید.

 

در نهایت نیز این نکته را یادآور شوم که: بهتر است بر روی زمین ایستاده باشید و آرزوی پرواز داشته باشید تا اینکه در پرواز باشید و آرزوس ایستاد بر روی زمین داشته باشید.

درباره روهوا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *