بسیاری از مردم پاراگلایدر و پاراموتور را وسیله هایی پروازی شبیه به هم تصور می‌کنند که تفاوت چندانی با هم ندارند، چون در هر دوی آن ها باید یک باله را به وسیله‌ی دستگیره هایی کنترل کرد. اما تفاوت این دو، به غیر از موتور دو زمانه و پر سر و صدای پاراموتور که پروانه هایش تقریبا ۷۰۰۰ دور در دقیقه میچرخند و به پشت خلبان با کمربند محکم می‌شوند، چیست؟

با اینکه هر دو در ظاهر به هم شباهت های بنادینی دارند، اما در واقع در محدودیت و امکانات پروازی، تفاوت های قابل توجهی با یکدیگر دارند. یکی از اصلی ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد علاقه مند به انجام این دسته از پروازهای تفریحی پیش می‌آید این است که این دو، در عمل چقدر با هم تفاوت دارند:

پاراگلایدر در مقابل پاراموتور ، تفاوت ها را بهتر بشناسیم

برای تازه کار ها تفاوت این دو صرفا این است که با پاراگلایدر میتوان از گوشه یک کوه یا تپه با کمک جریان باد به هوا پرید، در حالی که پاراموتور وسیله ایست که از هر سطح باز، صاف و عاری از مانعی میتوان با آن با کمک یک موتور، به هوا پرواز کرد.

شاید اولین موردی که باعث تعجب شما شود این باشد که پرواز با پاراموتور نسبت به پریدن از یک تپه با پاراگلایدر تمرین کمتری می طلبد.

یکی از مزیت های پاراموتور این است که شما میتوانید به راحتی آن را در صندوق عقب اتومبیل خود بگذارید در یک مکان مناسب از ماشین خود پیاده شده و در کمتر از ۱۵ دقیقه به هوا پرواز کنید.


بیشتر بخوانید: چند نکته برای یک افزایش ایمنی پرواز با پاراگلایدر


مکان های مناسب برای پاراگلایدینگ اکثرا زمین های آزاد هستند که البته شما نیاز به ثبت و علامت گزاری آن ها برای جلوگیری از جریمه شدن دارید. هر کدام از این سایت های پروازی، نیازمند توانایی پروازی مشخصی هستند و خلبان ها باید دوره های آموزشی کافی را برای پرواز در مناطق مختلف بگذرانند. اما در پاراموتور تقریبا میتوانید در هر مکان محصور نشده ای که خواستید پرواز کنید.

پاراگلایدر در مقابل پاراموتور ، تفاوت ها را بهتر بشناسیم

از آن جایی که در پاراموتور با حرکت ضامن ها میتوانید چرخش کنید، احتیاج کمتری به وزن خود برای تغییر جهت دارید و میتوانید با کم یا زیاد کردن قدرت موتور ارتفاع خود را کم یا زیاد کنید و از همه مهم تر شما نیازی به یک مکان مرتفع و انتظار برای وزش باد مناسب جهت آغاز پرواز خود ندارید، بنابراین پاراموتورینگ پرواز بسیار راحت تری نسبت به پاراگلایدر است. البته این تنها یک سوی ماجرا بوده، از طرف دیگر پاراگلایدینگ پرواز بسیار فنی تریست. بسیاری از افراد بر این اعتقاد هستند که پاراگلایدینگ یکی از خالص ترین انواع پرواز بوده زیرا عملکرد دستان شما در طول پرواز حیاتی است.

نکته دیگر این است که بال‌های پاراموتور اغلب سرعت بیشتری دارند و برای پرواز ایمن‌تر نیاز به تراست موتور دارند، به همین دلیل به جز موارد کم و تپه‌های کوتاه نمیتوانند برای پاراگلایدر استفاده شوند، اما از بال‌های پاراگلایدر در صورتی که محدودیت وزن نداشته باشند میتوانیم برای پاراموتور استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید: پنج راه برای غلبه کردن (چیره شدن) بر ترس از پرواز با پاراگلایدر


درباره روهوا

2 دیدگاه در پاراگلایدر در مقابل پاراموتور، تفاوت ها را بهتر بشناسیم
  1. سلام همه صحبت ها صحیح بود ولی جمله آخر اشتباه هست چون بال های پاراموتور سرعت بیشتری دارند و برای پرواز ایمن تر نیاز به نیروی تراست موتور دارن و منطقی نیست که برای پاراگلایدر استفاده بشن مگه در تپه های کوتاه اما از بال های پاراگلایدر در صورتی که محدودیت وزن نداشته باشن میشه برای موتور استفاده کرد

    • ممنون از اینکه تجربیاتتون رو با تیم روهوا در میون گذاشتید، مطلب طبق تجربیات شما ویرایش شد


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *